Zabezpiecz swój wodomierz przed mrozem. W związku ze zbliżającym się okresem zimowym, przypominamy o sprawdzeniu stanu licznika wody i odpowiednim zabezpieczeniu go przed zamarznięciem. Niska temperatura może uszkodzić wodomierz zwłaszcza, gdy znajduje się on w nieogrzewanej piwnicy lub studni wodomierzowej. W wyniku awarii wodomierza głównego lub podlicznika (mierzącego wodę zużywana do podlewania) może dojść do rozszczelnienia instalacji wodociągowej, zalania pomieszczeń, a nawet przerwy w dostawie wody. Dzięki kilku prostym zabiegom można się uchronić się przed skutkami uszkodzenia wodomierza i dodatkowymi kosztami związanymi z np. z jego wymianą.

Jeżeli wodomierz znajduje się wewnątrz budynku: - sprawdź szczelność okien i drzwi, wymień uszkodzone elementy, tak by mroźne powietrze nie przenikało do środka; - owiń wodomierz materiałem izolującym, np. szmatami, starym kocem, gazetami   lub specjalistyczną izolacją, którą można kupić w sklepach budowlanych np.   wełną mineralną lub matą izolacyjną. Pamiętaj, aby nie zakryć okienka   umożliwiającego sprawdzenie wskazania wodomierza; - zabezpiecz odsłonięte przewody wodociągowe narażone na działanie niskich   temperatur np. przy pomocy styropianu lub tzw. osłony izolacyjnej wykonanej   z pianki poliuretanowej.

Jeżeli wodomierz znajduje się w studzience: - sprawdź szczelność pokrywy, jeśli nie jest szczelna – uzupełnij ubytki np.pianką   montażową; - uprzątnij studzienkę i koniecznie usuń zalegającą w niej wodę; - odpowiednio zaizoluj pokrywę oraz znajdujące się we wnętrzu studzienki   urządzenie pomiarowe według opisanego wyżej sposobu.

Przed mrozem należy zabezpieczyć również sieć sezonową, np. ogrodową. Odwodnij instalację i zamknij dopływ wody. W przeciwnym razie może ona zamarznąć i rozsadzić rury, co wiąże się z kosztownymi naprawami. Przypominamy, że za prawidłowe zabezpieczenie zestawu wodomierzowego i pomieszczenia w którym on się znajduje a także wewnętrznej instalacji wodociągowej odpowiada Klient. Jeżeli doszło do uszkodzenia wodomierza, niezwłocznie skontaktuj się z Pogotowiem WOD-KAN pod bezpłatnym, czynnym całą dobę numerem 994. Wówczas pracownicy Zakładu Wodociągów dokonają wymiany wodomierza. Jest to usługa odpłatna.